* Kask kierowcy bolidu to 1,2 kg ochrony głowy. 17 warstw sklejonych ze spiekanych włókien węglowych. Wytrzymuje temperaturę 850 stopni! Wizjer wytrzymuje test pocisku wystrzeliwanego z prędkością 500 km/h. Specjalne otwory w kasku składające sie na skomplikowany system cyrkulacji kasku zapewniają przepływ powietrza (w trakcie poruszania się bolidu) na poziomie 10 l/s.
* Koszt tunelu aerodynamicznego, w którym testuje się bolid F1 m.in. pod względem aerodynamiki (80% przyczepności) to około 180 milionów złotych (45 mln euro).
* Bolid przy prędkości 180 km/h mógłby jechać po suficie i nie odpaść. (Teoretycznie. W praktyce jest to niemożliwe, ponieważ konstrukcja silnika nie jest przystosowana do pracy do góry nogami.)
* Podczas wyścigu opona nagrzewa się do 90-110 stopni Celsjusza.
* Bolid potrafi wyhamować z prędkości 200 km/h do 0 w czasie 2 sekund na długości 55 metrów.
* Silniki w bolidach posiadają spalanie paliwa na poziomie 60-70 l/100km
* Kombinezon kierowcy jest wykonany z NOMEXu i aby mógł być dopuszczony do użytku musi wytrzymać temperaturę 850 stopni przez 35 sekund.
* Jedynym człowiekiem na kuli ziemskiej, który zdobył 7 t. mistrza świata jest Michael Schumacher
* Silnik F1 to V8 o poj. 2,4 l, który osiąga wyniki podobne do W16 o poj. 8.0 l, który jest umieszczony w Bugatti Veyron. Dzieje się tak za sprawą ogromnej różnicy w aerodynamice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum