producent: Chimera Entertainment
wydawca: dtp AG / Anaconda
kategoria: strategiczne / RTS
Data Premiery:
Świat: 20 maja 2008
Polska: obecnie brak planów wydania
tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: brak ograniczeń
wersja językowa: angielska
Opis Gry
Windchaser to debiutancka produkcja młodego, niemieckiego studia deweloperskiego Chimera Entertainment. Autorzy określają swoje pierwsze dziecko mianem taktycznej gry czasu rzeczywistego, ciekawie łączącej elementy różnych gatunków i umiejscowionej w fantastycznym świecie Ensai.
Świat przedstawiony, choć na pierwszy rzut oka piękny i porośniętymi bujną, zieloną roślinnością, nosi na sobie blizny wielu strasznych konfliktów, wraz z ostatnim, najbardziej znamiennym. Zakończył on bowiem egzystencję wielu potężnych, starożytnych cywilizacji, niwecząc niemal wszystkie ich dokonania. Wszystkiemu winna okazała się broń o niespotykanej dotąd sile rażenia, która dosłownie zmiotła z powierzchni planety całe narody, zostawiając za sobą jedynie szczątki istot żywych i ruiny budowli. Ludność nie uległa jednak całkowitej zagładzie – nieliczni ocaleni mozolnie i z trudem podjęli się tworzenia nowej cywilizacji niemal od podstaw, nie było już wszakże czego odbudowywać. Nie zapominając o przeszłości, pracowicie rozwijali swoją wiedzę techniczną, z czasem uzyskując dostęp do nowoczesnych technologii. Pomysłowo łączyli swe skomplikowane wynalazki z mocą magicznych artefaktów o starożytnej mocy, uzyskując unikalną mieszankę. Kraina otworzyła następny rozdział swej historii – ponownie zaroiła się od miast zamieszkiwanych przez narody nowej ery. Dzięki skonstruowaniu nowego, przełomowego środka transportu – statku powietrznego – komunikacja i handel między osadami stała się bajecznie prosta. Jak grzyby po deszczu powstały liczne, konkurujące ze sobą gildie, kierowane przez ambitnych, przedsiębiorczych mistrzów, którzy większą część swojego życia spędzali na pokładach swych majestatycznych statków, pełniących rolę mobilnych kwater dowodzenia.
Wcielamy się w rolę dowódcy jednej z takich gildii. Walczymy o wpływy, nawiązujemy kontakty z lokalnymi władzami, koordynujemy działania podwładnych. Wraz z rozwojem scenariusza możemy dowodzić coraz większą liczbą podkomendnych, przy czym sami decydujemy o ich doborze, w zależności od naszych oczekiwań i aktualnych potrzeb. Wykonując kolejne misje i sprawdzając się na placu boju, nasi pomagierzy zyskują cenne doświadczenie, znacząco rozwijając swoje możliwości. Mogą także posiadać unikalne zdolności oraz nosić różnego rodzaju artefakty. Duże znaczenie ma także nasz statek-matka. Wraz ze wzrostem naszych wpływów musimy pamiętać o dokonywaniu systematycznych ulepszeń technicznych, aby móc dzielnie stawić czoła coraz większym wyzwaniom, jakie przyszykowała dla nas fabuła. Szybko okazuje się, że potęga i władza to najlepsza pożywka dla ambicji i żądzy, zaś nowy konflikt o niespotykanej dotąd skali wręcz wisi w powietrzu – tylko od nas zależy, czy uratujemy Ensai przed zaognieniem sytuacji między wyznawcami rożnych religii i członkami konkurujących gildii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum